Wyszukiwarka

  /  Zwroty/Odstąpienia od umowy/Reklamacje

ZWROTY/ODSTĄPIENIA OD UMOWY/REKLAMACJE

PROCEDURY ZWROTU KONSUMENCKIEGO

Produkt nie spełnia Twoich oczekiwań? Możesz go zwrócić do 14 dni kalendarzowych!

W celu odstąpienia od Umowy prosimy o wypełnienie formularza znajdującego się pod treścią i wysłanie go na adres zwroty@perler-design.pl w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty odbioru towaru.

  1. Konsumentowi (osobą fizyczną dokonującą zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową), przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34, art. 38 Prawa konsumenckiego.
  2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 14 dni kalendarzowych od momentu wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem pocztą lub na adres mailowy: zwroty@perler-design.pl.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do Prawa konsumenckiego lub w innej pisemnej formie zgodnej z Prawem konsumenckim.
  4. Zwracany towar powinien zostać zwrócony w stanie nienaruszonym w ciągu 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Jeżeli towar jest niekompletny, uszkodzony, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu. Kupujący powinien zadbać o odpowiednie opakowanie produktu tak, aby wysłany towar nie uległ uszkodzeniu podczas transportu. Za poprawne spakowanie i odesłanie towaru odpowiada nadawca. Do zwracanego towaru prosimy dołączyć wypełniony i podpisany formularz zwrotu towaru. Kupujący ponosi koszty zwrotu.
  5. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art. 33 Prawa konsumenckiego.
  6. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  7. Zwracany towar należy odesłać na adres magazynu Perler Design, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica. Magazyn jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 16.00. Prosimy do przesyłki załączyć wypełniony formularz zwrotu lub odstąpienia. Dodatkowo na maila zwroty@perler-design.pl prosimy przesłać skan wypełnionego formularza odstąpienia od umowy.
  8. Towary wykraczające poza standardową ofertę sklepu, nieprefabrykowane, wyprodukowana wg specyfikacji klienta oraz sprowadzane na indywidualne zamówienie dla Klienta nie podlegają zwrotowi.

REKLAMACJE (ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ)

Odpowiedzialność Sprzedawcy

  • Jako Sprzedawca (Perler Design) jesteśmy zobowiązani dostarczyć towary wolne od wad oraz zgodne z umową zawartą z Konsumentem.
  • Jeżeli zakupiony towar jest niezgodny z umową (np. ma wady fizyczne, funkcjonalne lub nie odpowiada cechom opisanym w ofercie), Konsument ma prawo złożyć reklamację na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (z późn. zm.) oraz innych właściwych przepisów prawa.

Kto może złożyć reklamację

  • Prawo do reklamacji na podstawie przepisów o odpowiedzialności za zgodność towaru z umową przysługuje Konsumentom (osobom fizycznym dokonującym zakupu w celu niezwiązanym bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową).
  • Może ono również dotyczyć przedsiębiorców na prawach konsumenta (jednoosobowych działalności gospodarczych dokonujących zakupu nieposiadającego charakteru zawodowego), zgodnie z aktualnymi przepisami.

Termin na złożenie reklamacji

  • Odpowiedzialność za zgodność towaru z umową trwa 2 lata od momentu wydania towaru.
  • Zaleca się, aby Konsument złożył reklamację niezwłocznie po zauważeniu wady lub niezgodności, co może ułatwić i przyspieszyć rozpatrzenie zgłoszenia.

Sposób złożenia reklamacji

  • Reklamację można złożyć w dowolnej formie, np. wypełniając formularz reklamacyjny (do pobrania na naszej stronie) i:
      1. Wysyłając go e-mailem na adres: kontakt@perler-design.pl,
      2. Wysyłając listem na adres do doręczeń: Perler Design, ul. Traugutta 8/4, 58-100 Świdnica,
      3. Składając osobiście – jeżeli istnieje taka możliwość.
  • W celu usprawnienia procesu rozpatrywania reklamacji prosimy o:
      1. Podanie danych kontaktowych (imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu),
      2. Przedstawienie daty zakupu oraz numeru zamówienia (o ile jest dostępny),
      3. Opisanie przyczyn reklamacji (na czym polega niezgodność towaru z umową),
      4. Wskazanie konkretnego żądania (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy przy istotnej wadzie).

Żądania Konsumenta i zasady rozpatrywania reklamacji

  • W przypadku niezgodności towaru z umową Konsument może żądać:
      1. Naprawy towaru, lub
      2. Wymiany na nowy.
  • Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany – jeżeli doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wiąże się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy.
  • Jeżeli naprawa lub wymiana okażą się niemożliwe, niewykonalne w rozsądnym terminie albo powodowałyby nadmierne niedogodności dla Konsumenta, Konsument może żądać:
      • Obniżenia ceny, albo
      • Odstąpienia od umowy, jeżeli niezgodność towaru z umową jest istotna.
  • Przy odstąpieniu od umowy Konsument zobowiązany jest zwrócić reklamowany towar, a Sprzedawca zwraca cenę wraz z kosztami przesyłki (o ile takie poniósł Konsument przy pierwotnym zakupie).

Termin rozpatrzenia reklamacji

  • Reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
  • Brak ustosunkowania się Sprzedawcy do reklamacji w powyższym terminie skutkuje uznaniem reklamacji za zasadną.

Koszty związane z reklamacją

  • W przypadku uznania reklamacji, wszelkie uzasadnione koszty odesłania towaru zostaną zwrócone Konsumentowi.
  • Jeśli reklamacja zostanie uznana za niezasadną, możliwe jest obciążenie Konsumenta kosztami przesyłki zwrotnej.

Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów (ADR)

  • Jeśli Konsument nie jest zadowolony z decyzji w sprawie reklamacji, może skorzystać z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów (ADR).
  • Szczegółowe informacje dostępne są na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl.

Dane Sprzedawcy

  • Nazwa firmy: PDesign Katarzyna Szyc
  • Adres firmy: ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica
  • Adres do doręczeń (reklamacji, zwrotów): ul. Traugutta 8/4, 58-100 Świdnica
  • Adres e-mail: kontakt@perler-design.pl

 

Do pobrania:

Pobierz formularz odstąpienia

Pobierz formularz zwrotu

Pobierz formularz reklamacyjny

You don't have permission to register