Wyszukiwarka

  /  Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO https://perler-design.pl

[pobierz formularz reklamacyjny]

[pobierz formularz zwrotu]

[pobierz formularz odstąpienia od umowy]

Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.

Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego: PDesign Katarzyna Szyc, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica.
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji, zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.

  • §1 Definicje

Administrator Danych Osobowych – administratorem danych osobowych jest PDesign Katarzyna Szyc, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica, NIP: 8842719405, e-mail: kontakt@perler-design.pl, tel.: 883 834 800. Zasady przetwarzania danych osobowych reguluje Polityka Prywatności.

Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.

Adres reklamacyjnyPDesign Katarzyna Szyc, ul. Traugutta 8/4, 58-100 Świdnica (adres do korespondencji i składania reklamacji).

Cennik dostaw – zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.

Dane kontaktowe – tel. 883 834 800, e-mail: kontakt@perler-design.pl (służące m.in. do szybkiej komunikacji w sprawach zamówień i reklamacji).

Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

Dane wrażliwe – są to dane osobowe zawierające informacje o pochodzeniu rasowym lub etnicznym, poglądach politycznych, przekonaniach religijnych lub filozoficznych, przynależności wyznaniowej, partyjnej lub związkowej, jak również dane o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach, życiu seksualnym, skazaniach, orzeczeniach o ukaraniu i mandatach karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.

Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu, wymieniona w cenniku dostaw.

Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.

Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.

Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (B2B).

Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.

Ustawa o prawach konsumentów – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku, wraz z nowelizacjami obowiązującymi od 1 stycznia 2023 r.

Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.

Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (B2C) albo prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą dokonującą zakupu niezawodowego (tzw. „przedsiębiorca na prawach konsumenta”), jeśli przepisy szczególne tak stanowią.

Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.

Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient (B2B).

Miejsce wydania towaru – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.

Moment wydania towaru – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie towar w posiadanie.

Platforma internetowa ODR – unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., dostępny pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr.

Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę.

Podmiot uprawniony – podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami.

Polityka prywatności – zasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Administratora Danych.

Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (z uwzględnieniem późniejszych zmian).

Produkt/towar – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).

Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.

Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.

Punkt odbioru – miejsce wydania towarów niewymagające wskazania tradycyjnego adresu pocztowego, jeżeli Sprzedający udostępnia taką możliwość.

Rejestr UOKiK – rejestr podmiotów uprawnionych prowadzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dostępny pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.

RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.

Towar – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.

Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem https://perler-design.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.

Sprzedający – PDesign Katarzyna Szyc, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica, NIP: 8842719405.

System – zespół urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie danych oraz ich wysyłanie i odbieranie poprzez sieci telekomunikacyjne.

Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych (jeżeli dotyczy).

Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta w przypadku Konsumentów oraz umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego w przypadku Klientów (B2B).

Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.

Wada fizyczna – niezgodność towaru z umową w rozumieniu aktualnie obowiązujących przepisów, w tym ustawy o prawach konsumenta (w relacjach B2C) i Kodeksu cywilnego (w relacjach B2B).

Wada prawna – sytuacja, kiedy sprzedany towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, co ogranicza władanie lub rozporządzanie towarem.

Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu, określające m.in. rodzaj i ilość produktów, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, miejsce wydania towarów i dane Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy.

  • §2 Warunki ogólne
  1. Sklep internetowy Perler Design, dostępny pod adresem https://perler-design.pl (zwany dalej „Sklepem”), jest własnością Katarzyny Szyc, NIP: 8842719405, adres: ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica, adres mailowy: kontakt@perler-design.pl, telefon: 883 834 800.
  2. Dane sklepu do korespondencji listownej (w tym reklamacyjnej): PDesign Katarzyna Szyc, ul. Traugutta 8/4, 58-100 Świdnica.
  3. Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
  4. Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi oraz dostarczać towary wolne od wad. Wszystkie produkty są wykonane lub dostarczane na indywidualne zamówienie (chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej, np. przy produktach typu outlet) i są wolne od wad fizycznych i prawnych, legalnie wprowadzone na polski rynek.
  5. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego są cenami ostatecznymi, wyrażonymi w polskich złotych (PLN), i zawierają w sobie koszty dostawy oraz wszelkie inne ewentualne opłaty, chyba że na podstronie produktu podano inaczej.
  6. Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego.
  7. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy następuje w formie:
    • potwierdzenia zamówienia (wysłanego na adres e-mail Kupującego),
    • dołączenia do zrealizowanego zamówienia (wysłanego do miejsca wydania towarów) wydrukowanych: dowodu zakupu oraz informacji o prawie odstąpienia od umowy.
  8. Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie na produkty znajdujące się w Sklepie (o ile takie istnieją).
  9. Sprzedający nie pobiera dodatkowych opłat za komunikację z nim; Kupujący ponosi wyłącznie koszty wynikające z umowy z usługodawcą (np. koszty połączeń telefonicznych czy przesyłek).
  10. Sprzedający zapewnia prawidłowe działanie Sklepu w powszechnie używanych przeglądarkach i na typowych systemach informatycznych (IE 7+, Firefox 3+, Opera 9+, Chrome 10+, Safari), z zainstalowanymi aktualnymi wersjami wtyczek (Java/Flash) i rozdzielczości ekranów powyżej 1024 px. Działanie oprogramowania firm trzecich (np. dodatków do przeglądarek) może wpływać na poprawne wyświetlanie Sklepu.
  11. Sprzedający stosuje się do Kodeksu dobrych praktyk.
  12. Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego regulaminu.
  • §3 Zawarcie umowy i realizacja
  1. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
  2. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności (z których część może być wielokrotnie powtarzana):
    • dodanie do koszyka wybranego produktu;
    • wybór rodzaju dostawy (jeżeli opcje dostawy są zmienne);
    • wybór rodzaju płatności;
    • wybór miejsca wydania towaru;
    • złożenie zamówienia w Sklepie poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę”.
  3. Na stronie https://perler-design.pl możliwe są płatności elektroniczne. Klient zostanie poinformowany o wysokości płatności przed jej dokonaniem, o sposobach płatności i o danych operatora realizującego płatność. Szczegółowe warunki korzystania z płatności określa regulamin operatora płatności.
  4. Zawarcie umowy z Klientem (B2B) lub Konsumentem (B2C) następuje w chwili przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym Sprzedający informuje Kupującego w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia (np. poprzez e-mail z potwierdzeniem).
  5. Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty (przelewem lub poprzez system płatności), co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, o ile Kupujący nie był w stanie spełnić świadczenia z przyczyn niezawinionych przez siebie (i poinformował o tym Sprzedającego).
  6. Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu (dla wielu produktów – w najdłuższym z terminów). Bieg terminu rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności.
  7. Zakupiony przedmiot umowy jest wysyłany z wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy na wskazany w zamówieniu adres wydania towaru, wraz z dowodem zakupu i załącznikami opisanymi w §2 pkt 7b.
  • §4 Prawo do odstąpienia od umowy
  1. Konsumentowi przysługuje – na podstawie ustawy o prawach konsumenta – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od momentu doręczenia towaru.
  2. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem (np. e-mailem lub pocztą tradycyjną).
  3. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone na formularzu ustawowym, formularzu dostępnym w Sklepie lub w innej formie zgodnej z prawem.
  4. Sprzedający niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu, przesyłając wiadomość na adres e-mail Konsumenta.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą.
  6. Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
  7. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
  8. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
  9. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy droższego niż najtańszy standardowy oferowany przez Sprzedającego).
  10. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  11. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej (art. 32 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta).
  12. Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia nie przysługuje m.in. w przypadku umów o świadczenie produktu nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji Konsumenta, służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  • §5 Odpowiedzialność za zgodność towaru z umową (reklamacje)
  1. W relacjach z Konsumentem (oraz „przedsiębiorcą na prawach konsumenta”) Sprzedający ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową – na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta (ze zmianami od 1 stycznia 2023 r.).
  2. W relacjach z Klientem (B2B) stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi.
  3. Jeżeli zakupiony towar jest niezgodny z umową (np. ma wady fizyczne, funkcjonalne lub nie odpowiada cechom opisanym w ofercie), Konsument ma prawo żądać:
    • naprawy towaru, albo
    • wymiany towaru na nowy, wolny od wad.
      Sprzedający może zaproponować inne rozwiązanie, jeśli wybrany przez Konsumenta sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową jest niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów.
  4. Jeżeli naprawa ani wymiana nie są możliwe, niewykonalne w rozsądnym terminie lub powodują nadmierne niedogodności dla Konsumenta, może on żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, o ile niezgodność towaru z umową jest istotna.
  5. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
  6. Sprzedający zobowiązany jest przyjąć od Konsumenta towar wadliwy w razie jego wymiany lub odstąpienia od umowy.
  7. Konsument powinien udostępnić Sprzedającemu wadliwy towar. Koszty reklamacji (w tym ewentualnej wysyłki) ponosi Sprzedający, jeżeli reklamacja jest zasadna.
  8. Sprzedający powinien ustosunkować się do żądania Konsumenta niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, w przypadkach, w których przepisy ustawy o prawach konsumenta przewidują automatyczne uznanie reklamacji za zasadną po bezskutecznym upływie tego terminu (np. żądanie obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy).
  9. Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Konsumenta (za niezgodność towaru z umową) trwa 2 lata od momentu wydania towaru.
  10. Dla Klientów (B2B) odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi reguluje Kodeks cywilny.
  • §6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
  1. Zasady przetwarzania danych osobowych i prawa Kupujących w tym zakresie określa Polityka Prywatności.
  2. Administratorem Danych Osobowych jest Sprzedający: PDesign Katarzyna Szyc, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica, NIP: 8842719405, kontakt@perler-design.pl, tel. 883 834 800.
  3. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności RODO i ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w celu realizacji zamówień, obsługi reklamacji i zwrotów oraz – w zależności od udzielonej zgody – w celu marketingowym.
  4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy (np. realizacji zamówienia).
  5. Szczegółowe informacje o rodzaju gromadzonych danych, podstawach prawnych przetwarzania, okresach przechowywania i przysługujących prawach znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
  • §7 Postanowienia końcowe
  1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego i nie może być tak interpretowane. W razie niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem, Sprzedający zobowiązuje się stosować przepisy powszechnie obowiązujące w miejsce zakwestionowanego zapisu.
  2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadamiani co najmniej 30 dni przed wejściem zmian w życie – drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail.
  3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna w zakładce „Regulamin”. Przy składaniu zamówienia obowiązuje regulamin zaakceptowany przez Kupującego, chyba że Konsument uzna za korzystniejsze postanowienia nowszej wersji i poinformuje o tym Sprzedającego.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta i innych właściwych aktów prawnych.
  5. Spory na linii Sprzedający–Konsument mogą być rozstrzygane w trybie mediacji przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej, przed sądem polubownym przy WIIH, za pośrednictwem Platformy ODR, a w ostateczności przez sąd właściwy rzeczowo i miejscowo. Sprzedający wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich.
You don't have permission to register