REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO https://perler-design.pl
[pobierz formularz reklamacyjny]
[pobierz formularz odstąpienia od umowy]
Zawarcie umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym może nastąpić na dwa sposoby.
Kupujący ma prawo przed złożeniem zamówienia do negocjacji wszelkich zapisów umowy ze Sprzedającym, w tym również zmieniających zapisy poniższego regulaminu. Negocjacje te powinny być prowadzone w formie pisemnej i kierowane na adres Sprzedającego: PDesign Katarzyna Szyc, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica.
W przypadku zrezygnowania przez Kupującego z możliwości zawarcia umowy na drodze indywidualnych negocjacji, zastosowanie ma poniższy regulamin i stosowne przepisy prawa.
- §1 Definicje
Administrator Danych Osobowych – administratorem danych osobowych jest PDesign Katarzyna Szyc, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica, NIP: 8842719405, e-mail: kontakt@perler-design.pl, tel.: 883 834 800. Zasady przetwarzania danych osobowych reguluje Polityka Prywatności.
Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
Adres reklamacyjny – PDesign Katarzyna Szyc, ul. Traugutta 8/4, 58-100 Świdnica (adres do korespondencji i składania reklamacji).
Cennik dostaw – zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
Dane kontaktowe – tel. 883 834 800, e-mail: kontakt@perler-design.pl (służące m.in. do szybkiej komunikacji w sprawach zamówień i reklamacji).
Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.
Dane wrażliwe – są to dane osobowe zawierające informacje o pochodzeniu rasowym lub etnicznym, poglądach politycznych, przekonaniach religijnych lub filozoficznych, przynależności wyznaniowej, partyjnej lub związkowej, jak również dane o stanie zdrowia, kodzie genetycznym, nałogach, życiu seksualnym, skazaniach, orzeczeniach o ukaraniu i mandatach karnych, a także innych orzeczeń wydanych w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu, wymieniona w cenniku dostaw.
Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (B2B).
Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
Ustawa o prawach konsumentów – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku, wraz z nowelizacjami obowiązującymi od 1 stycznia 2023 r.
Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
Konsument – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (B2C) albo prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą dokonującą zakupu niezawodowego (tzw. „przedsiębiorca na prawach konsumenta”), jeśli przepisy szczególne tak stanowią.
Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
Kupujący – zarówno Konsument, jak i Klient (B2B).
Miejsce wydania towaru – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
Moment wydania towaru – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie towar w posiadanie.
Platforma internetowa ODR – unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r., dostępny pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr.
Płatność – metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę.
Podmiot uprawniony – podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami.
Polityka prywatności – zasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Administratora Danych.
Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku (z uwzględnieniem późniejszych zmian).
Produkt/towar – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
Punkt odbioru – miejsce wydania towarów niewymagające wskazania tradycyjnego adresu pocztowego, jeżeli Sprzedający udostępnia taką możliwość.
Rejestr UOKiK – rejestr podmiotów uprawnionych prowadzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dostępny pod adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych.
Towar – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem https://perler-design.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
Sprzedający – PDesign Katarzyna Szyc, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica, NIP: 8842719405.
System – zespół urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie danych oraz ich wysyłanie i odbieranie poprzez sieci telekomunikacyjne.
Termin realizacji – podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych (jeżeli dotyczy).
Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta w przypadku Konsumentów oraz umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Kodeksu cywilnego w przypadku Klientów (B2B).
Wada – zarówno wada fizyczna, jak i wada prawna.
Wada fizyczna – niezgodność towaru z umową w rozumieniu aktualnie obowiązujących przepisów, w tym ustawy o prawach konsumenta (w relacjach B2C) i Kodeksu cywilnego (w relacjach B2B).
Wada prawna – sytuacja, kiedy sprzedany towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, co ogranicza władanie lub rozporządzanie towarem.
Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu, określające m.in. rodzaj i ilość produktów, rodzaj dostawy, rodzaj płatności, miejsce wydania towarów i dane Kupującego, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy.
- §2 Warunki ogólne
- Sklep internetowy Perler Design, dostępny pod adresem https://perler-design.pl (zwany dalej „Sklepem”), jest własnością Katarzyny Szyc, NIP: 8842719405, adres: ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica, adres mailowy: kontakt@perler-design.pl, telefon: 883 834 800.
- Dane sklepu do korespondencji listownej (w tym reklamacyjnej): PDesign Katarzyna Szyc, ul. Traugutta 8/4, 58-100 Świdnica.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem.
- Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi oraz dostarczać towary wolne od wad. Wszystkie produkty są wykonane lub dostarczane na indywidualne zamówienie (chyba że wyraźnie zaznaczono inaczej, np. przy produktach typu outlet) i są wolne od wad fizycznych i prawnych, legalnie wprowadzone na polski rynek.
- Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego są cenami ostatecznymi, wyrażonymi w polskich złotych (PLN), i zawierają w sobie koszty dostawy oraz wszelkie inne ewentualne opłaty, chyba że na podstronie produktu podano inaczej.
- Wszelkie terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego.
- Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy następuje w formie:
- potwierdzenia zamówienia (wysłanego na adres e-mail Kupującego),
- dołączenia do zrealizowanego zamówienia (wysłanego do miejsca wydania towarów) wydrukowanych: dowodu zakupu oraz informacji o prawie odstąpienia od umowy.
- Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie na produkty znajdujące się w Sklepie (o ile takie istnieją).
- Sprzedający nie pobiera dodatkowych opłat za komunikację z nim; Kupujący ponosi wyłącznie koszty wynikające z umowy z usługodawcą (np. koszty połączeń telefonicznych czy przesyłek).
- Sprzedający zapewnia prawidłowe działanie Sklepu w powszechnie używanych przeglądarkach i na typowych systemach informatycznych (IE 7+, Firefox 3+, Opera 9+, Chrome 10+, Safari), z zainstalowanymi aktualnymi wersjami wtyczek (Java/Flash) i rozdzielczości ekranów powyżej 1024 px. Działanie oprogramowania firm trzecich (np. dodatków do przeglądarek) może wpływać na poprawne wyświetlanie Sklepu.
- Sprzedający stosuje się do Kodeksu dobrych praktyk.
- Kupujący zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa i postanowieniami niniejszego regulaminu.
- §3 Zawarcie umowy i realizacja
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
- W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać co najmniej następujące czynności (z których część może być wielokrotnie powtarzana):
- dodanie do koszyka wybranego produktu;
- wybór rodzaju dostawy (jeżeli opcje dostawy są zmienne);
- wybór rodzaju płatności;
- wybór miejsca wydania towaru;
- złożenie zamówienia w Sklepie poprzez użycie przycisku „Kupuję i płacę”.
- Na stronie https://perler-design.pl możliwe są płatności elektroniczne. Klient zostanie poinformowany o wysokości płatności przed jej dokonaniem, o sposobach płatności i o danych operatora realizującego płatność. Szczegółowe warunki korzystania z płatności określa regulamin operatora płatności.
- Zawarcie umowy z Klientem (B2B) lub Konsumentem (B2C) następuje w chwili przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego, o czym Sprzedający informuje Kupującego w terminie do 48 godzin od złożenia zamówienia (np. poprzez e-mail z potwierdzeniem).
- Realizacja zamówienia następuje po zaksięgowaniu wpłaty (przelewem lub poprzez system płatności), co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, o ile Kupujący nie był w stanie spełnić świadczenia z przyczyn niezawinionych przez siebie (i poinformował o tym Sprzedającego).
- Wysłanie przedmiotu umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu (dla wielu produktów – w najdłuższym z terminów). Bieg terminu rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności.
- Zakupiony przedmiot umowy jest wysyłany z wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy na wskazany w zamówieniu adres wydania towaru, wraz z dowodem zakupu i załącznikami opisanymi w §2 pkt 7b.
- §4 Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsumentowi przysługuje – na podstawie ustawy o prawach konsumenta – prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od momentu doręczenia towaru.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem (np. e-mailem lub pocztą tradycyjną).
- Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone na formularzu ustawowym, formularzu dostępnym w Sklepie lub w innej formie zgodnej z prawem.
- Sprzedający niezwłocznie potwierdzi otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu, przesyłając wiadomość na adres e-mail Konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą.
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedającemu nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy droższego niż najtańszy standardowy oferowany przez Sprzedającego).
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej (art. 32 ust. 3 ustawy o prawach konsumenta).
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia nie przysługuje m.in. w przypadku umów o świadczenie produktu nieprefabrykowanego, wyprodukowanego według specyfikacji Konsumenta, służącego zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- §5 Odpowiedzialność za zgodność towaru z umową (reklamacje)
- W relacjach z Konsumentem (oraz „przedsiębiorcą na prawach konsumenta”) Sprzedający ponosi odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową – na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta (ze zmianami od 1 stycznia 2023 r.).
- W relacjach z Klientem (B2B) stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o rękojmi.
- Jeżeli zakupiony towar jest niezgodny z umową (np. ma wady fizyczne, funkcjonalne lub nie odpowiada cechom opisanym w ofercie), Konsument ma prawo żądać:
- naprawy towaru, albo
- wymiany towaru na nowy, wolny od wad.
Sprzedający może zaproponować inne rozwiązanie, jeśli wybrany przez Konsumenta sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową jest niemożliwy lub wymagałby nadmiernych kosztów.
- Jeżeli naprawa ani wymiana nie są możliwe, niewykonalne w rozsądnym terminie lub powodują nadmierne niedogodności dla Konsumenta, może on żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, o ile niezgodność towaru z umową jest istotna.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
- Sprzedający zobowiązany jest przyjąć od Konsumenta towar wadliwy w razie jego wymiany lub odstąpienia od umowy.
- Konsument powinien udostępnić Sprzedającemu wadliwy towar. Koszty reklamacji (w tym ewentualnej wysyłki) ponosi Sprzedający, jeżeli reklamacja jest zasadna.
- Sprzedający powinien ustosunkować się do żądania Konsumenta niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, w przypadkach, w których przepisy ustawy o prawach konsumenta przewidują automatyczne uznanie reklamacji za zasadną po bezskutecznym upływie tego terminu (np. żądanie obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy).
- Odpowiedzialność Sprzedającego wobec Konsumenta (za niezgodność towaru z umową) trwa 2 lata od momentu wydania towaru.
- Dla Klientów (B2B) odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi reguluje Kodeks cywilny.
- §6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
- Zasady przetwarzania danych osobowych i prawa Kupujących w tym zakresie określa Polityka Prywatności.
- Administratorem Danych Osobowych jest Sprzedający: PDesign Katarzyna Szyc, ul. Pafalu 7, 58-100 Świdnica, NIP: 8842719405, kontakt@perler-design.pl, tel. 883 834 800.
- Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności RODO i ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w celu realizacji zamówień, obsługi reklamacji i zwrotów oraz – w zależności od udzielonej zgody – w celu marketingowym.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy (np. realizacji zamówienia).
- Szczegółowe informacje o rodzaju gromadzonych danych, podstawach prawnych przetwarzania, okresach przechowywania i przysługujących prawach znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
- §7 Postanowienia końcowe
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego i nie może być tak interpretowane. W razie niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem, Sprzedający zobowiązuje się stosować przepisy powszechnie obowiązujące w miejsce zakwestionowanego zapisu.
- O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący będą powiadamiani co najmniej 30 dni przed wejściem zmian w życie – drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail.
- Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna w zakładce „Regulamin”. Przy składaniu zamówienia obowiązuje regulamin zaakceptowany przez Kupującego, chyba że Konsument uzna za korzystniejsze postanowienia nowszej wersji i poinformuje o tym Sprzedającego.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta i innych właściwych aktów prawnych.
- Spory na linii Sprzedający–Konsument mogą być rozstrzygane w trybie mediacji przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej, przed sądem polubownym przy WIIH, za pośrednictwem Platformy ODR, a w ostateczności przez sąd właściwy rzeczowo i miejscowo. Sprzedający wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich.